Klachtenregeling
Klachtenregeling Berghout Advocaten
In artikel 16 van de Algemene Voorwaarden is de klachtenregeling van het kantoor opgenomen. De regeling houdt in:
Artikel 16 – Klachten- en geschillenregeling
- Deze klachtenregeling is eveneens van toepassing op de onder de verantwoordelijkheid van de advocaat werkzame personen.
- Indien de cliënt ontevreden is over (een onderdeel van) de behandeling van zijn zaak, dient hij de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan de betrokken advocaat.
- Binnen een maand na ontvangst van de klacht wordt de reactie van de advocaat op de klacht naar de cliënt verstuurd.
- De advocaat tegen wie de klacht is ingediend, zal met de cliënt daarover een mondelinge gespek op het kantoor aangaan, waarbij tevens aanwezig is een tweede advocaat werkzaam bij het kantoor.
- Van het gesprek bedoeld onder 5. wordt een verslag gemaakt.
- Indien de klacht niet of niet naar tevredenheid is opgelost, kan de cliënt zijn klacht indienen bij de Raad van de Orde in het arrondissement Den Haag.